DIŞ TİCARET EĞİTİM HAFTASI 10.10.2017

Sayın Üyemiz;

16-17-19-20 Ekim 2017 tarihlerinde Dış Ticaret Eğitim Haftasını başlatıyoruz. Saat: 9.30-16.30 arasında Odamız toplantı salonunda, 16-17 Ekim'de E-Ticaret ile Uluslararası Pazara Giriş ve Ticari Aracılık Uygulamaları ve Uluslararası Pazarda Müşteri Bulma, 19 Ekim'de İthalat ve İhracatta Ürün Bedellerinin Tahsilatı ve Ürünlerin Teslimatı, 20 Ekim'de Dış Ticarette Lojistik Operasyon ve Gümrük Uygulamaları eğitimi gerçekleştirilecektir. Eğitim haftası boyunca ayrıca Dış Ticaret Destek masası kurulacak Uzman Murat Odacı birebir sorularınızı yanıtlayacaktır. Dış Ticaret Uzmanı Murat ODACI ve ekibinden Uzman Barış UYANIK ve Sevin AYDINOĞLU tarafından verilecek eğitimlere katılım,  50 kişi ile sınırlı olup eğitim sonunda katılımcılara sertifika verilecektir. Ücretsiz olan eğitimlere katılım, başvuru sırasına göre belirlenecek olup katılım için Odamız 02562180909 dahili 131 nolu telefonundan İlknur ANNIAK’a kayıt yaptırılması gerekmektedir. Aydın Ticaret Odası

EĞİTİMLER

A. E-TİCARET İLE ULUSLARARASI PAZARA GİRİŞ VE TİCARİ ARACILIK UYGULAMALARI

Eğitimin Amacı:

Eğitime katılacak üyelerin, elektronik ticaret fırsatlarını faydalanarak tüm dünyaya mal satmaları konusunda uygulama kabiliyetlerinin arttırılması amaçlanmaktadır.

Eğitimin Hedef Kitlesi:

Dış ticarete yeni başlayacak olan ya da ihracat yapan fakat farklı teknik sebeplerden dolayı potansiyelinin altında kalan firmaların; dış ticaret satış, pazarlama süreçlerinden sorumlu çalışanları ile orta ve üst düzey yöneticileri. İthalat ve ihracat yapmak isteyen firma ya da kişilere aracılık yapmak ve bu faaliyetlerden komisyon geliri elde etmek isteyenler.

Eğitimin İçeriği:

• B2C PERAKENDE E-TİCARETE GİRİŞ

• E-ticaretin gelişme hızı, e-ticarette şirketlerin başarı oranları ve şirketlerin başarısızlık nedenleri.

• Türkiye’de ve dünyada e-ticaretin geçmişi, şimdiki durumu ve geleceği.

• E-Ticarete ilişkin istatistikleri ve geleceği okumak ve bununla ilgili etkili güncel kaynaklar ve blogları incelemek.

• E-TİCARET MEVZUATI

• Ticaret mi hobi mi ?

• Nasıl bir şirket kurmalı?

• E-Fatura, E-Arşiv, KEP mevzuatı ve entegratörler.

• Elektronik imza mevzuatı.

• Mesafeli Sözleşme nedir?

• Elektronik ticaretin düzenlenmesi hakkında kanun

• Mikro ihracat mevzuatı ve avantajları

• Yurt dışındaki e-ticaret sitelerinden kişisel eşya kapsamında ürün satın almak.

• E-ticarette ve E-dış ticarette devlet destekleri.

• E-TİCARET SÖZLÜĞÜ

• E-ticaret kategorileri (B2B,B2C,C2C,B2G, Yatay ve Dikey pazarlar)

• E-ticarette iş modelleri

• E-ticarette gelir modelleri

• E-ticarette klonlama

• Alan adı (Domain Name)

• Hosting, Hosting firmalarının verdikleri hizmetler ve seçimi

• SSL, XML, Chargeback

• E-ticarette ödeme yöntemleri

• E-TİCARETTE TEDARİKÇİ, ÜRETİCİ , TOPTANCI OLMAK

• Tedarikçi/üreticinin tanıtım Web sitesi nasıl olmalı?

• Tanıtım Web sitesini yaptıracağınız şirketin seçimi nasıl olmalı?

• İyi bir e-ticaret sitesi nasıl olmalı ve nasıl satın alınmalı?

• Piyasadaki Web yazılım/tasarım e-ticaret paketlerinin incelenmesi.

• Yazılımcı firma ile nasıl bir sözleşme yapmalı?

• Dropship tedarikçisi olmak

• Global çalışma olanakları

• Hangi B2B Sitelerde satış ve pazarlama yapmalı ve e-ticaret desteği nasıl kullandırılmakta.

• Hangi Global B2C Sitelerde satış yapmalı (ETSY, Amazon, Ebay)

• E-TİCARETTE PERAKENDE SATICISI OLMAK

• Yurt içi tedarikçiler/üreticiler bulmak

• Yurt dışı tedarikçiler/üreticiler bulmak

• Satıcının e-ticaret sitesi nasıl olmalı

• Yurt içi ve global çalışma olanakları

• Hangi yurt içi B2C sitelerde satış yapılabilir koşulları nelerdir?

• Hangi yurt dışı B2C sitelerde satış yapılabilir koşulları nelerdir? ((ETSY,

Amazon, Ebay, Bonanza, Ioffer, vb.)

www.novodanismanlik.com 05.10.2017

• B2B TOPTAN TİCARET E GİRİŞ

• Pazar Araştırmasında Kullanılacak Teknikler

• Pazar Araştırmasında Önemli Bilgi Kaynakları Nelerdir?

• Pazar Araştırması İçin Kullanılacak Sitelere Üyelik Uygulaması

• Ürünlerin İthalat / İhracat İstatistiklerine Ulaşma Uygulaması

• Hedef Pazar Seçiminde Trend Analizi Uygulaması

• Hedef Pazarlarda Rakiplerin ve Türk Ürünlerinin Pazar Payı Tespiti,

• Ürünlerin İstatistiklerini Yorumlama Uygulaması

• Hedef Pazar Seçimi İçin Ekonomik, Demografik, Lojistik, Kültürel Verilere

Ulaşma Uygulaması

• Ürünler İçin Internet Üzerinden Yapılabilecek Rekabet Analizi Uygulaması

• İhracatta Başarılı Olunabilecek Pazarların Tespitinde İpuçları

• Farklı Hedef Pazarların Karşılaştırılmalı Değerlendirilmesi Uygulaması

• Ürünler İçin Müşteri Bulmada Ticari Rehberlerden Faydalanma

• Müşteri Bulmada Ticaret Sanayi Odalarından Faydalanma

• İthalat Gümrük Verileri Konşimento Verileri İle Gerçek İthalatçılara Ulaşma

• Ticaret Sicil Kayıtları Üzerinden Potansiyel Alıcılarına Ulaşma

• Seçilen Ürünler İçin İhale Verilerine Ulaşma

• Farklı Sektördeki Alıcı Firmaların Hazır Listelerine Ulaşma

• Müşteri Bulmada Ekonomi Bakanlığının Hizmet ve Desteklerinden

Faydalanma

• Elektronik Pazaryerleri Üzerinden Yapılabilecek Çalışmalar

• Sektöre Uygun Fuar ve O Fuarların Katılımcı Listelerine Ulaşma Uygulaması

B. İTHALAT VE İHRACATTA ÜRÜN BEDELLERİNİN TAHSİLAT VE ÜRÜNLERİN TESLİMATI;

Eğitimin Amacı:

Eğitime katılacak üyelerin, ihracat veya ithalat ticari faaliyetlerini yürütürken sattıkları malların bedellerinin tahsilatını nasıl garanti altına alabilecekleri Ve ürünlerini teslim ederken uymaları gereken kurallar konusunda uygulama kabiliyetlerinin arttırılması amaçlanmaktadır.

Eğitimin Hedef Kitlesi:

Dış ticarete yeni başlayacak olan ya da ihracat yapan fakat farklı teknik sebeplerden dolayı potansiyelinin altında kalan firmaların; dış ticaret satış, pazarlama, operasyon süreçlerinden sorumlu çalışanları ile orta ve üst düzey yöneticileri.

Eğitimin İçeriği:

• INCOTERMS 2010

• INCOTERMS 2010 İle Gelen Yenilikler ve Sevkiyat Sürecine Etkileri

• Teslim Şekillerine Göre Tarafların Sorumluluk ve Risk Paylaşımı, Hukuki

Mesuliyet

• Teslim Şekline Göre Maliyet Tabloları

• Teslim Şekline Göre Fiyat Oluşturma Çalışmaları

• Teslim Şekline Göre Lojistik Operasyon

• Teslim Şekillerine Göre Tarafların Operasyonel Yanlışları ve Çözüm Yolları

• Ödeme Şekilleri Temel Bilgilendirme

• Peşin Ödeme

• Mal Mukabili Ödeme

• Kabul Kredili Ödeme

• Poliçeli Uygulaması

• Vesaik Mukabili Ödeme

• Akreditif ve Uygulaması

C. DIŞ TİCARETTE LOJİSTİK OPERASYON VE GÜMRÜK UYGULAMALARI;

Eğitimin Amacı:

İşletmelerin operasyon sürecindeki en önemli partneri olan lojistik ve gümrük firmalarının işleyişlerine hakim olması, böylelikle aldıkları lojistik kararların etkinliğinin arttırılması ve daha başarılı bir dialog oluşturularak yüklemelerdeki aksaklıkların, zaman kayıplarının ve maddi zararların önüne geçebilmeleri amaçlanmaktadır. Sürecin farklı bileşenlerinin aktarılması ile işletmelerin eğitim sonrasında takip edebilecekleri bir yol haritası sağlanmış olacaktır.

Eğitimin Hedef Kitlesi:

Dış ticarete yeni başlayacak olan ya da ihracat yapan fakat farklı teknik sebeplerden dolayı potansiyelinin altında kalan firmaların; dış ticaret satış, pazarlama, operasyon süreçlerinden sorumlu çalışanları ile orta ve üst düzey yöneticileri.

Eğitimin İçeriği:

• Lojistik kavramları

• Lojistik sistem öğeleri

• Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi

• Maliyet unsurları

• Küresel Yük Taşımacılığı Yönetimi

• Denizyolu Taşıması, Ekipmanları, Operasyonu

• Karayolu Taşıması, Ekipmanları ve Operasyonu

• Navlun Teklifleri

• Navlun Tekliflerinin Analizi

• Navlun Tekliflerinde Pazarlık Edilebilecek Masraf Kalemleri

• Taşıma Sigortası

• Taşıma Sigortası Teminatları

• Gümrük Müşavirliği Tanımı

• Modernizasyona Geçiş

• Nasıl İhracatçı ve İthalatçı Olunur?

• Serbest Bölgelerde Gümrük Mevzuatı

• Geçici Depolama Yeri Özet Beyan

• Gümrük Antrepo Rejimi ve Tipleri

• Vergilendirme ve Maliyet Kalemleri

• Gümrüklerdeki İşleyiş