ANUGA FOOD TECH 2015 FUARI 11.08.2015

Aydın Ticaret Odası Yönetimi olarak üyelerimizin uluslararası ticari hacmini arttırmak, ikili iş ilişkileri kurarak ihracat ve ithalat imkan ve fırsatlarını değerlendirmek, ortak yatırım ve teknoloji transferi kapsamında bilgi ve deneyimlerini arttırmak maksadıyla 2015 yılı içerisinde bir dizi yurtdışı iş gezisi etkinliği düzenlemeyi planlamış ve şu ana kadar 2015 yılı Yurtdışı İş Gezisi takvimimiz kapsamında ilki Bosna Hersek’e, ikincisi İtalya’ya olmak üzere 2 iş gezimiz gerçekleştirilmiştir. 14-17.Eylül.2015 tarihlerinde de Rusya iş gezimiz yapılacaktır.

Bu kapsamda 2015 yılı Yurtdışı İş Gezisi takvimimizde 4. etkinlik olarak; 09-12 Ekim tarihleri arasında 3 gece 4 gün sürecek olan iş gezimiz kapsamında Almanya Anuga 2015 Gıda İhtisas Fuarı ziyareti yapılacaktır.

Yazı altında taslak program ve ücret bilgilerinin yer aldığı 09-12 Ekim 2015 tarihlerinde düzenleyecek olduğumuz Almanya’nın  Düseldorf  şehrini kapsayan iş gezisi programı ile ilgili bilgi almak ve katılım teyidi vermek için 13 Ağustos Perşembe  günü saat 17:00’a kadar Odamız 2132202 nolu telefonundan Kaan İrfan DEVLİ’ye başvurmanızı önemle rica ederiz.

Söz konusu İş gezimizin KOSGEB Yurt Dışı İş Gezisi Destekleri kapsamına alınması için çalışmalarımız devam etmektedir. Gıda sektöründen iş gezisine iştirak edecek üyelerimiz destekten faydalanabilecektir.

GEZİ TASLAK PROGRAMI:

1.GÜN  09 EKİM  İZMİR -  DÜSSELDORF

İzmir Atatürk  Havalimanı dış hatlar terminalinde buluşma Saati :11:30  Sunexpres Hava yolları ile Düsseldorf hareket ediyoruz 14:30 Düseldorf varış özel aracımız ile 4* otelime transfer.Check-in işlemleri ardından   TÜMSİAD Avrupa ikili görüsmeler için gidiyoruz. Akşam yemeği   için seçilmiş Türk lokantamız geceleme otelimizde.

2.GÜN 10.EKİM DÜSSELDORF – BELÇİKA

Otelimizde kahvaltı yaptıktan sonra saat 09:00 da Belçika şehir turu için özel aracımızla hareket ediyoruz

Akşam yemeği   için seçilmiş türk lokantamız geceleme otelimizde.

3.GÜN 11.EKİM KOLN GIDA FUARI

 Otelimizde kahvaltı yaptıktan sonra saat 09:00  Köln Messe fuar alanına geçiş öğle yemeği için misafirlerimiz için hazırlanmış soğuk sandiviç ve mesrubat veriyoruz ardından aksam 18:00 seçilmiş Türk lokantasında Gala yemeği geceleme otelimizde.                                                                      

4.GÜN 12 EKİM DÜSSELDORF – İZMİR

Otelimizde kahvaltı yaptıktan sonra misafirlerimiz için serbest zaman veriyoruz saat: 14:00 buluşma Dusseldorf havalımanına hareket edıyoruz  saat: 18:35 hareket saatimiz İzmir e varıs 21:40.

 

GEZİ ÜCRETİ: Tek Kişilik Odada Kişibaşı  1290 euro  

 

FİYATA DAHİL OLAN HİZMETLER

Sunexpress hava yolları ile gidiş dönüş uçak bileti

 Havalımanı  -  Otel  & Otel – Havalımanı transferi

4* otelde oda kahvaltı  3 gece 4 gün konaklama

Tüm seyahat boyunca rehberlik hizmetleri

Fuar tarihleri boyunca otel-fuar alanı –otel transferleri

Havalimanı vergileri – Yurt dısı çıkış harç pulu

Kapsamlı yurt dısı seyahat sigortas

Aksam yemekleri ücretleri

Belçika  gezisi 

 

 

TÜRKİYE – ALMANYA TİCARİ VE EKONOMİK İLİŞKİLERİ

 

Almanya, siyasi, ekonomik ve kültürel açılardan Türkiye’nin en önemli partnerlerinden biridir. Yılda 12 Milyar Euro’luk ticaret hacmiyle Almanya bir numaralı ticaret ortağımız olup, 4.2 milyar Euro’luk dış yatırımıyla ülkemizdeki yabancı sermaye sıralamasında üçüncü sırada gelmektedir. Üç milyonu aşkın Alman turist ülkemizi ziyaret etmektedir. Mali ve teknik işbirliği konularında da Almanya Türkiye’nin bir numaralı partneri konumundadır. Yukarıdaki alanlardaki yoğun ilişkilerimizin yanı sıra, bu ülkede yasayan 5 milyon dolayındaki Türk toplumu, Türk-Alman ikili münasebetlerini diğer ülkelerle ilişkilerimizde esine rastlanmayacak ölçüde özel bir konuma sokmaktadır.

Ulusal ve uluslararası istatistiklerde ortaya koyuyor ki, Almanya – sınırları içinde yaşayan 5 milyona yakın Türk nüfusunun da etkisiyle – Türkiye’nin ihracat-ithalat ve yatırımlar konusunda en önemli ekonomik partneri konumundadır. Türkiye’nin ihracatında 1.sırada, ithalatında ise Rusya’dan sonra 2. sırada olması nedeniyle Almanya, Türkiye için en önemli ticaret ortağı durumundadır. Bununla birlikte  Türkiye Almanya’nın ithalatında halen 20. sırada, ihracatında ise 17. sırada bulunmaktadır.

 

TÜRKİYE­ALMANYA  DIŞ  TİCARETİ  (Milyar  Dolar ) 

 

 

İHRACAT

İTHALAT

DENGE

2014

13.286

19.318

-6.032

2013

12.235

21.521

-9.286

2012

11.887

20.069

-8.182

2011

11.656

20.136

-8.480

2010

10.321

15.361

-5.039

2009

9.783

14.096

-4.313

Kaynak:  Dış  Ticaret  Müsteşarlığı  

 

Almanya’yla ticari ilişkilerimizde Türkiye’den 5000’in üzerinde firma ya da kuruluş tarafından ihraç edilen ürünlerimizin, tekstil, konfeksiyon ve elektronikten gıda maddelerine kadar çok geniş bir yelpaze içinde yer aldığı görülmektedir. Almanya’ya ihracat yıllar itibariyle en az %80 oranında sanayi mamullerinden %20’ye yakın oranda ise tarım ve madencilik ürünlerinden oluşmaktadır. Sanayi ürünleri ihracatı içinde makinalar ve ulaşım araçları ile giyim sanayi ürünleri ana ihraç kalemlerini oluşturmaktadır. Tarım ürünleri ihracatı içinde ise meyve-sebzeler ve tütün-tütün mamulleri ana ihraç kalemlerini oluşturmaktadır.

İhracatımızda başlıca maddeleri; giyim eşyası ve aksesuarları, kara ulaşım araçları, tekstil elyafı ve mamulleri, meyve ve sebzeler, haberleşme cihazları, enerji üreten makine ve cihazlar, elektrikli makine ve cihazlar, metallerden nihai ürünler, kauçuk ve mamulleri oluşturmaktadır. Türkiye’nin Almanya’ya ihracatında halen önemli bir paya sahip olan tekstil ve konfeksiyon sektörünün, zamanla diğer ülkeler lehine kayacağı öngörülmekte olup, Türkiye’nin katma değeri yüksek olan diğer ürünlere ağırlık vermesi beklenmektedir.

Alman firmalarının son yıllarda üretim ve ithalatlarını Merkezi ve Doğu Avrupa Ülkelerine kaydırmaları ve son iki yıl içinde bu ülkelere yönelik vergi ve kotaların kaldırılması ihracat artışımızda bir yavaşlamaya neden olmuştur.

Almanya’dan ithalat yıllar itibariyle en az %90 oranında sanayi mamullerinden %10’a yakın oranda ise tarım ve madencilik ürünlerinden oluşmaktadır. Sanayi ürünleri ithalatı içinde kimyasallar ile makinalar ve ulaşım araçları ana ithal kalemlerini oluşturmaktadır. Tarım ürünleri ithalatında ise, dokumaya elverişli lifler ile hububat ve mamulleri ana ithal kalemlerini oluşturmaktadır.

İthalatımızda başlıca maddeleri ise; kara ulaşım araçları, sanayi kollarında kullanılan makine ve cihazlar, elektrikli makine ve cihazlar, plastik ve plastikten mamul eşya, enerji üreten makine ve cihazlar, demir çelik, eczacılık ürünleri ve organik kimyasal ürünler oluşturmaktadır.

 

Alman  ekonomisinin  kalbini  imalat   sanayi  ve   ilgili  hizmet   sektörleri  oluşturmaktadır.  En  önemli   imalat   sektörleri   sanayi   makineleri,   otomotiv   ve   kimya  sanayi   iken   son   yıllarda  telekomünikasyon  sektörü  de  önde  gelen  faaliyet alanlarından  biri  haline  gelmiştir.  Diğer  sanayileşmiş   ülkelerde   olduğu   gibi   Almanya’da   da   hizmetler   sektörünün   önemi   giderek  artmıştır. 

 

Türkiye’de   faaliyette  bulunan  Alman   menşeli  firmaların  sektörel  dağılımına   bakıldığında,  hizmetler  ve  imalat  sanayiinin  yatırımda  en  fazla  tercih  edilen  sektörler  olduğu  görülmektedir.  İmalat  sanayinde  gıda,  hazır  giyim,  kimyasal  ürünler,  elektrik­elektronik,  makine  imalat,  taşıt  araçları  imalat  ve  taşıt  araçları  yan  sanayii  ön  plana  çıkmaktadır.  Hizmetler  sektöründe  ise  Alman  yatırımcıların  ticaret,  turizm,  haberleşme,  bankacılık  ve  yatırım  finansmanı  gibi  alt  sektörlerde  yoğunlaştıkları  görülmektedir. 

Diğer  taraftan   1960’lı  yıllarda  Almanya’ya   “misafir   işçi”  olarak  giden  Türk  vatandaşları,  özellikle  1980’li  yıllardan  itibaren  girişimciliğe  yönelerek  kendi  iş  yerlerini  kurmuş  ve  işveren  konumuna  gelmişlerdir. 

Almanya,   pazar   gözetimi   ve   denetimi   konularında   AB   ülkelerine   rehberlik   eden,   ciddi  denetim   ve   yaptırım   mekanizmaları   olan   bir   pazar   görünümündedir.   Ülkeye   yapılacak  ihracatta  Alman  kurumlarınca  belirlenen  prosedürler  eksiksiz  takip  edilmelidir.  Almanya'nın  bir  kurallar  ve  standartlar  ülkesi  olduğu  ve  belirlenen  yasal  çerçevenin  dışında  iş  yapmanın  mümkün  olmadığı  unutulmamalıdır. 

2010 yılında Türkiye ile Almanya arasındaki ticari ve ekonomik işbirliği hızlı bir şekilde artmıştır.  Türkiye’de yabancı sermayeli şirketler arasında Almanlar yaklaşık 4500’le ilk sıraya yerleşmiştir. Türkiye'nin en büyük ticari ortağı olan Almanya ile dış ticaret hacmi, yaklaşık 30 milyar dolara yükselmiştir. Türkiye'nin, Almanya ile ekonomik ilişkilerinin 2010’daki hızıyla artmaya devam etmesi halinde, 2015’de Almanya’nın en büyük 10 ticari ortaklarından birinin Türkiye olması beklenmektedir.